هیچ نوشتهای پیدا نشد.
دانلود صحنه های آماده رندر سبک طراحی چینی
از میان همه گرایشهای مختلف دکوراسیون و سبکهای ثابت، طراحی داخلی به سبک چینی یکی از فروتن ترین طراحیها است. اگرچه کمتر از اواسط قرن، اسکاندی یا باروک درباره آن صحبت میشود، اما شتاب ثابت آن، ظاهری که هرگز محو نمیشود و شجرهنامه کاملاً آمادهاش علتی است که طراحی شرقی به عنوان یکی از قدرتمندترین و به یاد ماندنیترین سلسلههای طراحی موجود شهرت داشته باشد.
بخوانید: طراحی داخلی به سبک چینی – از تاریخچه تا چیدمان
طراحی داخلی چینی چیست؟
در حالی که تقریباً غیرممکن است، سبک دقیق کشوری با تاریخ غنی و طولانی مانند چین را مشخص کنید، تصوراتی وجود دارد که به طور غریزی هنگام به تصویرسازی ذهنی، یک فضای داخلی معمولی چینی به ذهن خطور می کند.
سطوح براق از چوب های تیره و لاکی، فانوس های کم نور، تزئینی، مبلمان و صفحه های مشبک تراشدار، و پالت های رنگی که اغلب رنگ های خنثی گرم را با رنگ های تیز و اشباع قرمز (که خوش شانس ترین رنگ در فرهنگ چینی به حساب می آید)، مشکی و طلایی ترکیب می کند.
همه چیز در مورد یک تصویر کلاسیک از یک فضای داخلی شرقی صادق است. جهت طراحی برگرفته از هزاران سال فرهنگ چینی و تکامل تزئینات، که به 1000 سال قبل از میلاد بازمی گردد.
طراحی آسیایی ذاتاً با فضایی شبیه ذن مرتبط است و طراحی داخلی به سبک چینی اغلب این حس هماهنگی را با ترکیب تأثیرات مکمل از سراسر قاره ایجاد می کند.
به عنوان مثال، عناصر طراحی داخلی ژاپنی و چینی معمولاً ادغام می شوند. ماهیت ظریف طراحی سنتی ژاپنی که جسارت کهن الگوی روایت زیباییشناسانه چینی را خنثی میکند.
عامل اصلی این است که فضاهای داخلی چینی مملو از حس هماهنگی، دکوراسیون و صنایع دستی زیبا و مدیریت رنگ و فضا است.
ویژگی های طراحی داخلی چینی چیست؟
فانوس های کاغذ برنجی یا پالت مشکی براق و قرمز گیلاسی، و هر مرجعی که ابتدا ذهن شما را تداعی می کند، تنها یکی از ویژگی های فراوان طراحی داخلی چینی است.
-
عناصر بامبو
چوب بامبو که به دلیل اصلی بودن غذا برای پاندا، گنجینه ملی چین شناخته می شود، بلکه به عنوان نماد فضیلت چینی نیز هست. این به عنوان نمادی از ارزش های سنتی چینی و هماهنگی بالقوه بین بشر و طبیعت مورد حمایت قرار می گیرد.
در چین باستان، آلو، ارکیده، بامبو و گل داوودی به عنوان “چهار آقا” و کاج، بامبو و آلو به عنوان “سه آقا” شناخته می شدند. حتی امروزه، هر قسمت از گیاه دارای معنای معنوی است. چراکه، ریشه عمیق نشان دهنده عزم است و ساقه بلند و صاف برابر افتخار.
این معانی عمیق همان چیزی است که بامبو را در فضای داخلی چینی، بسیار محترم و مورد توجه قرار می دهد. خواه به عنوان یک قاب عکس، یا یک دور آینه و یا حتی یک چراغدان. به همین دلیل معماران چینی هرچه بیشتر به بامبو به عنوان یک مصالح ساختمانی پایدار روی آوردند.
-
کاردستی لاکی
تکنیک های لاک مترادف با فضای داخلی چینی است که در دوران سلسله مینگ محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این مهارتی ست که بیش از 1400 سال قدمت دارد و زمان و نظم زیادی را می طلبد.
سازندگان بر روی مبلمان لوکس با تزئینات دقیق، لایههایی از لاکهای مختلف میسازند تا روی آنها حک و صحنههای هنری بیعیب و نقصی خلق کنند. یکی از معروفترین نمونهها، صفحهنمایشهای کروماندل چینی بود که از ترکیب وسیعی از تکنیکهای لاکی استفاده میکرد.
ابتدایی ترین آنها کوان کای (به معنای رنگ های برش خورده) نام دارد، اما یک تکه مبلمان می تواند از 30 تکنیک مختلف استفاده کند که هر کدام تا 100 مرحله دارد. امروزه، لاک برای تکمیل دیوارها نیز اعمال می شود.
-
جدا کردن صفحه نمایش
صفحه نمایش چه برای اهداف تزئینی و چه برای تقسیم اتاق استفاده شود، (یا هر دو) در طراحی داخلی آسیایی رایج است. شوجی، در، پنجره یا صفحهای که در معماری ژاپنی از کاغذ شفاف واشی و شبکهای از بامبو استفاده میشود، بیشترین تقلید را دارند.
طراحی داخلی چینی از صفحه نمایش های مشابه و همچنین تاشو تزئینی با نقاشی های دیواری و جزئیات باورنکردنی، اغلب در مضامین اساطیری یا تاریخی استفاده می کند. از معروفترین نمونهها، صفحهنمایشهای کروماندل چینی بود که از ترکیب وسیعی از تکنیکهای لاکی استفاده میکرد.
صفحه نمایش تاشو از چین باستان سرچشمه گرفت و بعدها توسط کشورهای دیگری مانند فرانسه و سوئد تفسیر شد.
-
مشبک کاری
به دلیل احترام به جزئیات، دقت و دکوراسیون، مشبک کاری اغلب در طراحی داخلی چینی مشاهده می شود. مشبک ها را می توان روی هر چیزی از درب کابینت تا کرکره مشاهده کرد.
در صفحه نمایش، آنها همچنین یک عنصر از حریم خصوصی و انزوا را اضافه می کنند. تختهای سایبان سنتی میتوانند دارای مشبک یا فرفری در قسمت داخلی و خارجی پانلهای چوبی نیز باشند، به طوری که الگوهایی که از آنها ترسیم میشود هندسی و بیشتر معاصر یا مبتنی بر گل است.
-
کاغذ دیواری chinoiserie
کاغذ دیواری های عجیب و جادویی Chinoiserie اغلب با دست و با رنگ های درخشان و جزئیات دقیق نقاشی می شدند (و هنوز هم هستند).
اگرچه طراحی سنتی چینی نیست. در عوض یک خلاقیت اروپایی برای نمایش زیبایی هنر و مناظر چینی آنها در قرن 18 شکوفا شدند و در 19 گسترش بیشتری یافتند.
نمونه های اصلی در غرفه سلطنتی در برایتون و در طرح زرد وجود دارد. اتاقی در کاخ باکینگهام.
کاغذ دیواری Chinoiserie (واقعی یا تقلیدی) که یکی از جذابترین دیوارپوشهای موجود است، میتواند در پانلها، برای خطکشی داخل کمد یا بهعنوان پسزمینه برای نمایش ظروف چینی یا کریستالی بکار رود و به آرامی و زیبایی محو میشود.
-
میز سلسله مینگ
سلسله مینگ از سال 1386 تا 1644 پس از میلاد بر چین حکومت میکرد. این سلسله به چیزهای زیادی مانند دو برابر شدن جمعیت، گسترش تجارت، نمایشنامه، ادبیات و خلق چینیهای معروف جهانی مشهور است. در این میان، مبلمانی که مشخصه آن دوره است، به یکی از مورد احترام ترین نمونه های طراحی داخلی چینی، به ویژه میزهای سلسله مینگ تبدیل شد.
ساخت این میزها از چوب گرانبها است و نمایش های فوق العاده ای از صنایع دستی و نازک کاری را به نمایش می گذارند. آنها اغلب از نظر ساختاری ساده و با حداقل تزئینات هستند. این امر به زیبایی طبیعی چوب اجازه می دهد تا بدرخشد و از تزئینات موجود به طور کامل قدردانی شود.
اغلب از آن به عنوان دوران طلایی در توسعه مبلمان چینی باستان یاد می شود. بنابراین کشف میز عتیقه سلسله مینگ یکی از غنی ترین راه ها برای جشن طراحی داخلی چینی در خانه شما است.
-
کابینت عروسی چالاک
یکی دیگر از نمادهای تاریخ مبلمان چینی، کابینت عروسی است. هدیه ای سنتی که توسط خانواده عروس به خانواده داماد اهدا می شد، محور اصلی جهیزیه او بود. به این ترتیب، آنها عموماً در حکاکی ها و حکاکی های خود استادانه بودند و اغلب دارای یک صفحه برنجی مرکزی و میله قفل بودند. امروزه آنها قطعات کلکسیونر هستند و به خوبی به عنوان کمدهای ذخیره سازی و حتی کابینت نوشیدنی کار می کنند.
-
CLOISONNÉ DETAIL
مانند بسیاری از ملاحظات در فضای داخلی به سبک چینی، تاریخ مسیر را مشخص می کند. Cloisonné یکی دیگر از تکنیک های قدیمی است که برای تزئین قطعات ساخته ی فلز بکار می رود.
مفتول های فلزی به شکلی مانند گلدان یا قطعه جواهر به شکل الگوهای تزئینی لحیم می شوند. سپس با مینا، شیشه های رنگی یا منبت های نگینی پر، و در نتیجه کیفیتی شبیه موزاییک به قطعه نهایی می دهند،
طبیعت لطیف کلوزون به ذائقه چینی علاقه داشت و در قرن چهاردهم در چین برای تزئین وسایلی مانند گلدان و کاسه استفاده می شد. امروز، میتوانید انتظار داشته باشید که حداقل یک قطعه کلوزون را در یک فضای داخلی چینی ببینید، خواه یک زیورآلات باشد یا یک جعبه جواهر.
-
سنت استول در باغ
چهارپایه ها یکی از اصلی ترین ست های اتاق های شرقی هستند و یکی از نمادین ترین طرح ها، استول باغی بشکه ای شکل چینی است. در اصل، در چین صرفاً در فضاهای باز استفاده می شد.
بسیاری از خانههای چینی بر منظره و حیاط یا باغ تأکید دارند. اما در جایی که این امکان وجود ندارد، عناصر فضای باز به تدریج به داخل آورده میشوند. یا حتی اگر باغ قابل مشاهده بود، حرکت استول باغ به داخل خانه راهی برای ساختن پلی بین دنیای داخل و خارج بود.
در سلسله سونگ، این چهارپایه ها معمولاً در داخل و خارج، برای نشستن و به عنوان میز کناری استفاده می شد. در حال حاضر، آنها در طرح های چوبی حکاکی دار در دسترس هستند، زیرا چهارپایه باغ، ساخت سنتی دارد، و سنگ لعاب چینی برای فضای داخلی مناسب تر است. مشبک کاری در طرح های چهارپایه نیز غیر معمول نیست.
-
گرایش های طراحی داخلی چینی
افکت Marie Kondo، اگرچه منشأ ژاپنی دارد، با طراحی پان آسیایی مرتبط است. بنابراین، نظم و فقط داشتن وسایل با هدف در خانه که در واقع یک رسم چینی است، منجر به اوج گیری روند بی نظمی می شود.
یک فضای داخلی به سبک چینی به ندرت اشیاء غیر ضروری را جمع آوری می کند، که اعتقاد بر این است که انرژی اتاق و افراد داخل آن را تخلیه می کند.
دیگر ایدههای طراحی داخلی چینی شامل تعهد به مواد طبیعی است. روندی گسترده و بخش بزرگی از تفسیر جهانی طراحی داخلی.
دیدگاه چینی ها در مورد حفظ طبیعت، احترام به طبیعت و قدردانی از تأثیر مثبت استفاده از منابع طبیعی بر سلامتی افراد است. با آوردن طبیعت به خانههایمان، به ما کمک میکند تا از شلوغی زندگی روزمره رها شویم، چه مبلمان چوبی، چه فرشهای بافته ی الیاف طبیعی یا استفاده از سنگها به عنوان اشیایی برای زیبایی و زمینهسازی معنوی.
روند دیگری که از طراحی داخلی چینی وجود دارد، استفاده از صفحه نمایش برای تقسیم یک اتاق است. از آنجایی که در یکی دو دهه اخیر، یک تغییر لرزه ای به سمت زندگی در پلان باز رخ داده، و ما به تدریج شروع به بازگشت به سمت جذابیت پلان شکسته کرده ایم.
اتاق های مجزا به این معنی است که فضا را بین جیب های دنج و مناطق فعالیت تقسیم می کنیم. سنت چینی بکارگیری پرده های تزئینی در اتاق برای برش دادن فضای شما چیزی است که در فضای بزرگ در خانه های ما به عنوان تفسیری از طراحی داخلی مدرن چینی اعمال می شود.
چگونه طراحی داخلی چینی را در خانه خود بگنجانید
دکوراسیون داخلی چینی، مانند هر تأثیر طراحی، می تواند به روشی حداکثری یا مینیمالیستی به دست آید. اما شاید سه پله کلیدی وجود داشته باشد که طرح شما را در جهت (دور) شرقی هدایت کند. سپس تصمیم بر این است که چه مقدار به پدال فشار وارد شود و چقدر صدا را افزایش دهیم.
در نهایت، چقدر دوست دارید طراحی داخلی شرقی بر اتاق شما تسلط داشته باشد؟ و به یاد داشته باشید، اگر از هر سه مورد زیر به صورت ترکیبی استفاده کنید، طرح شما میتواند در سمت ساکتتر طراحی چینی اشتباه شود.
-
سفارش و جریان
ایجاد آرامش آشکار در اتاق خود، یک مسیر روشن برای حرکت در اتاق با فضا، و هر چیزی که حس تعلق ملموسی دارد، همه به ایدئولوژی ذن مربوط می شود.
فلسفه فنگ شویی اغلب اولین ارتباطی است که مردم با طراحی داخلی چینی برقرار می کنند. جایی که نیروهای انرژی برای ایجاد احساس هماهنگی در یک فضا هدایت می شوند. معمولاً از آن به عنوان هنر قرار دادن یاد می شود که در آن قرار دادن و سازماندهی اقلام در یک اتاق، «چی» (انرژی) را بهینه می کند.
تعادل و نظم عمیقاً ریشه در فرهنگ چینی دارد، بنابراین اجازه دهید این جنبه ها یکی از مفاهیم تعیین کننده اتاق شما باشد.
-
رنگ
غنای رنگ یکی دیگر از مستاجران طراحی داخلی سنتی چینی است. وقتی انبوهی از دیوارهای قرمز یاقوتی، مبلمان زیبای آبنوس یا چوب ماهون، و کارهای برجسته طلا، لهجههای تزئینی طلایی و فلزات برنجی با هم متحد شوند، هیجانانگیزترین سمفونی طراحی شرقی از فضای شما پخش میشود.
و اگر چیزی خیلی قوی با سلیقه شما مطابقت ندارد، حداقل یکی از رنگ های چینی را انتخاب کنید، و از آن در چندین مکان استفاده کنید تا مورد توجه قرار گیرد. مانند صندلی های ناهارخوری، صفحه نمایش تزئینی، یا رنگ های روی دیوارهای شما.
-
به صورت تزئینی فکر کنید