طراحی داخلی به سبک مدرن چیست؟

طراحی داخلی به سبک مدرن چیست؟

طراحی مدرن سبکی از طراحی داخلی است که در اوایل قرن بیستم ظهور کرد و همچنان الهام بخش طراحان داخلی معاصر است.

آنچه در این پست می خوانید:

سبک مدرن چیست؟

این یک سبک طراحی داخلی است که با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، مینیمالیسم، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می شود. به طور خاص به یک جنبش زیباشناختی تاریخی اشاره دارد که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد. اگرچه اغلب با اصطلاح “طراحی معاصر” اشتباه گرفته می شود – یا به جای یکدیگر استفاده می شوند.

تاریخچه طراحی داخلی به سبک مدرن:

طراحی مدرن ریشه در مدرنیسم دارد، جنبش پایان قرن که با تأکید بر تفکر انتزاعی، کارکرد و اشکال ساده و واضح مشخص می شود.

ریشه های آلمانی و اسکاندیناویایی:

شما می توانید ریشه های طراحی مدرن را در طراحی باهاوس آلمان و طراحی اسکاندیناوی جستجو کنید. باهاوس که به نام Staatliches Bauhaus نیز شناخته می شود، یک مدرسه طراحی آلمانی و جنبش هنری متعاقب آن در اوایل قرن بیستم بود که با هنرهای زیبا و عملکرد در هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی و معماری ازدواج کرد. زیبایی‌شناسی طراحی مدرن مکتب باهاوس شامل عملکرد مینیمالیستی و آزمایش‌هایی با شکل است.

تأثیر هنر مدرن:

طراحی خانه مدرن برخاسته از جنبش هنر امروزی است، که گرایش های حداکثری طراحی ویکتوریایی را به نفع فلسفه فرم-فالو-کارکرد رد می کرد. فن‌آوری‌های جدید، صنعتی‌سازی و دسترسی به مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن نیز هنر و معماری روز را از دهه 1920 تا اوایل دهه 1950 معرفی کرد. خطوط تمیز، پنجره‌های کف تا سقف، فضاهای نشیمن باز و سقف‌های مسطح سبک غالب این عصر شد.

میراث ماندگار:

در پایان جنگ جهانی دوم، معماران جوان شروع به انتقاد از ماهیت شدید مینیمالیسم کرده بودند. در دهه 1960، حساسیت های مینیمالیستی شروع به تولد دوباره تزئینات و پست مدرنیسم کرد. با این حال، میراث مدرنیسم همچنان در ساختمان‌های نمادین و به عنوان الهام‌بخش معماری معاصر به حیات خود ادامه می‌دهد.

تعریف 5 عنصر طراحی به سبک مدرن:

اگر می خواهید ظاهر مدرن را در خانه خود بگنجانید، ایده های طراحی زیر را در نظر بگیرید:

  • خطوط تمیز:

خانه های مدرن با خطوط تمیز و مستقیم و حداقل تزئینات ساخته می شوند.

  • مینیمال دکوراسیون منزل:

فضاهای مدرن عاری از شلوغی و شکوفایی های غیر ضروری هستند. دکوراسیون آن، عملکرد را بر مد ترجیح می دهد.

  • رنگ‌های خنثی:

سبک مدرن از رنگ‌های روشن به نفع پالت رنگی تک رنگ و خنثی جلوگیری می‌کند. رنگ های سفید، بژ، خاکستری، مشکی و پاستلی را در نظر بگیرید.

  • پلان طبقه باز:

از مبلمان به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه پلان باز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه می تواند آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند و یک مبل سکشنال می تواند تعریفی را برای یک اتاق نشیمن باز به ارمغان بیاورد.

  • مبلمان کوتاه و بلند:

مبلمان بلندی که در پایین زمین قرار گرفته اند، اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده نیز ساخته شوند، می توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. روکش‌های چرم و پارچه، روکش‌های چوبی (مانند آن‌هایی که برای ایجاد صندلی Eames در اواسط قرن استفاده می‌شوند)، شیشه، کروم، استیل و بتن نیز روکش‌های محبوب این سبک هستند.

طراحی داخلی مدرن در مقابل سبک معاصر: تفاوت چیست؟

طراحی مدرن به سبک زیبایی شناختی یک لحظه خاص تاریخی اشاره دارد، در حالی که طراحی معاصر به سبک های همیشه در حال تحول لحظه فعلی اشاره می کند. سبک معاصر فلسفه خاصی از طراحی را در بر نمی گیرد، بلکه اصطلاحی است که برای توصیف گرایش های طراحی داخلی امروزی به کار می رود، که لزوماً ریشه در هیچ سبک طراحی خاصی ندارند.

از پروژه های آماده تری دی مکس در پنل دانلود نامحدود دیدن کنید!

محصولات پرطرفدار